KOLEKSI RESEPI TOMYAM KAKTEE DENGAN PES TOMYAM THAI - OGOS 2017

RESEPI TOMYAM KAKTEE KOLEKSI RESEPI PELBAGAI MENU TOMYAM KAKTEE DENGAN PES TOMYAM THAI


SALAM SEMUA...😄


Selamat bertemu kembali di blog RESEPI TOMYAM KAKTEE. KAKTEE kini kembali ke blogspot RESEPI TOMYAM KAKTEE selepas sibuk melayan FOLLOWERs dan TOMYAMmers di FACEBOOK dan INSTAGRAM RESEPI TOMYAM KAKTEE dengan KOLEKSI VIDEO dan eBOOK RESEPI TOMYAM KAKTEE. Maklumbalas-maklumbalas positif dari PM dan Mesej WASAP semestinya telah menjadikan RESEPI TOMYAM KAKTEE sebagai bukti yang telah banyak membantu ramai FOLLOWERs dan TOMYAMmers dengan peluang pelbagai pilihan menu TOMYAM dan dapat menikmati hidangan lazat menyelerakan  di samping keluarga dan yang tersayang ! 

Bagi posting untuk BULAN KEMERDEKAAN 2017 ini, KAKTEE ringkaskan senarai RESEPI TOMYAM KAKTEE setakat OGOS 2017 yang kini menjadi panduan dan pujaan ramai di FACEBOOK dan INSTAGRAM RESEPI TOMYAM KAKTEE dengan kreativiti mengolah masakan menggunakan PES TOMYAM THAI jenama MADAM PUM HALAL dari THAILAND. Antara 10 RESEPI TOMYAM KAKTEE yang popular dan kecur lidah hingga menjadi HOT VIRAL adalah ;

1. MEE GORENG TOMYAM



2. TOMYAM SEAFOOD EKSPRESS



3. NASI GORENG TOMYAM




4. TOMYAM KELAPA MUDA



5. SIPUT RETAK SERIBU @ LALA TUMIS TOMYAM BERAPI



6. BIHUN GORENG TOMYAM THAI



7. TOMYAM STEAMBOAT EKSPRESS RAKYAT 



8. TOMYAM MUSHROOM CAMPUR






"APA YANG BUATKAN TOMYAM KAKTEE SEDAP SANGAT & SEMAKIN VIRAL ?"

Haaa...ni KAKTEE nak bagitau, rahsianya ada di dalam PES TOMYAM THAI ni...



PES TOMYAM THAI ni diberi jenama MADAM PUM sempena nama sebenar pencipta RESEPI PES TOMYAM ni dari Thailand. PES TOMYAM ni telah pun mendapat SIJIL HALAL dari CENTRAL ISLAMIC COMITTEE OF THAILAND. Jadi, tiada lagi was-was untuk dijadikan bahan utama dalam masakan TOMYAM, sememangnya telah disahkan HALAL dari segi bahan mentah untuk membuat PES TOMYAM, pemprosesan PES TOMYAM di kilang dan bahan pembungkusannya.


"BAHAN APA YANG ADA DALAM PES TOMYAM NI KAKTEE ? SEDAPNYA.."

Kalau korang nak tahu, bahan-bahan yang dipilih dan diproses untuk membuat PES TOMYAM ni adalah...

1. EKSTRAK SERAI


Dalam PES TOMYAM ni ada Ekstrak Serai, merupakan bahan utama untuk membuat TOMYAM. Kelebihan serai untuk kesihatan tubuh badan adalah dapat membantu untuk ;

(i). BUANG TOKSIN DALAM BADAN (DETOXIFICATION)

(ii). MENGHAPUS KOLESTEROL YANG TIDAK DIPERLUKAN BADAN (BAD CHOLESTEROL)

(iii). MENCANTIKKAN KULIT MUKA (FACIAL TREATMENT)

(iv). MENCEGAH KANSER (ANTIOXIDANT)

(v). MENYIHATKAN SISTEM PENCERNAAN BADAN (DIGESTION)



2. EKSTRAK LENGKUAS

Bahan utama berikutnya yang ada dalam PES TOMYAM THAI ni adalah LENGKUAS.  Tak dinafikan bahawa LENGKUAS adalah bahan utama yang menjadi penyedap dalam PES TOMYAM THAI ini yang dapat menimbulkan aroma pembuka selera. 



Okay, ramai yang nak kelihatan awet muda ka? Fungsi LENGKUAS yang terdapat dalam PES TOMYAM THAI ini amat bagus dan memberi banyak manfaat untuk kesihatan tubuh badan iaitu,

(i) Melambatkan PENUAAN (ANTIOKSIDAN)

(ii) Membersih JERAWAT (PARUT)

(iii) Mengubati BATUK (GANGGUAN NAFAS)

(iv) Mencegah KANSER (ANTIOKSIDAN)

(v) Membantu PENGHADAMAN (LEPAS MAKAN)




3. EKSTRAK DAUN LIMAU PURUT

Kaktee pasti semua dah biasa dengan DAUN LIMAU PURUT untuk Masakan, jadi Kaktee ringkaskan kelebihan DAUN LIMAU PURUT...iaitu...


(i) Melancarkan ALIRAN DARAH

(ii) Mengurangkan STRESS

(iii) Meningkatkan SISTEM IMUN BADAN (ANTIBIOTIK)

(iv) Melancarkan sistem PENCERNAAN badan

(v) Mencegah KANSER



Wah banyaknya KHASIAT DAUN LIMAU PURUT... Wajib dah untuk dijadikan makanan tambahan bagi meningkatkan KESIHATAN DALAMAN melalui HIDANGAN TOMYAM HARIAN. Tunggu apa lagi, JOM SIHAT & NAMPAK AWET MUDA dengan PES TOMYAM THAI dari KAKTEE.




Sempena BULAN KEMERDEKAAN & HARI MALAYSIA 2017 yang akan datang nanti, KAKTEE menghadiahkan BUKU RESEPI PERCUMA di dalam PROMOSI PRODUK PES TOMYAM THAI ini. JOM, kita sambut MERDEKA dengan pelbagai pilihan menu TOMYAM !




Dengan setiap pembelian produk PES TOMYAM THAI dari KAKTEE, anda akan dihadiahkan eBOOK RESEPI TOMYAM PERCUMA beserta VIDEO CARA MEMASAK TOMYAM yang dapat membantu anda memasak menu TOMYAM dengan lebih CEPAT, MUDAH dan SEDAP. Selain itu, KAKTEE beri panduan sukatan dan kuantiti bahan mentah dalam masakan TOMYAM bagi yang ingin JIMAT BELANJA DAPUR !



BUKU RESEPI PERCUMA DARI RESEPI TOMYAM KAKTEE



"APA KATA PELANGGAN RESEPI TOMYAM KAKTEE ? "

Untuk makluman semua, ramai pelanggan PES TOMYAM KAKTEE yang dah cuba buat PES TOMYAM sendiri dan pernah guna memasak TOMYAM dari PES TOMYAM jenama lain, namun, hasilnya amat kurang memuaskan. Ini adalah kerana RAMUAN dan BAHAN MENTAH yang tidak sesuai dan tidak cukup lengkap dengan SUKATAN YANG BETUL  membantutkan citarasa sebenar TOMYAM. 

TESTIMONI dari pelanggan PES TOMYAM THAI dari KAKTEE di bawah ni, membuktikan kelazatan TOMYAM yang dimasak dengan PES TOMYAM THAI dari KAKTEE ni cukup lengkap dengan rasa yang menyelerakan. 

PUAS HATI pelanggan KAKTEE ! 




JOM dapatkan PES TOMYAM THAI dari KAKTEE. 

JADIKAN Menu TOMYAM anda supaya BERTAMBAH LAZAT  

dan

NIKMATI RASA TOMYAM ASLI yang akan MEMIKAT HATI SEISI KELUARGA !  


WASAP KAKTEE SEKARANG DI...



 tomyamkaktee.wasap.my




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

ASAL USUL TOMYAM

KHASIAT TOMYAM MAMPU MENCEGAH KANSER

RESEPI SIPUT LALA @ SIPUT RETAK SERIBU TUMIS TOMYAM BERAPI